گردن آمریکا نیجریه اخبار اقتصادی و بازرگانی

گردن: آمریکا نیجریه اخبار اقتصادی و بازرگانی

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری آیا دفاعیه احسان علیخانی در حالا خورشید کسی را راضی نکرد؟

بعد از حضور احسان علیخانی در برنامه حالا خورشید نه تنها افکار عمومی از صحبت‌های این مجری تلویزیون قانع نشد. بلکه انتقادهای جدیدی به علیخانی و صدا و سیما صورت گر

آیا دفاعیه احسان علیخانی در حالا خورشید کسی را راضی نکرد؟

آیا دفاعیه احسان علیخانی در حالا خورشید کسی را راضی نکرد؟

عبارات مهم : تبلیغ

بعد از حضور احسان علیخانی در برنامه حالا خورشید نه تنها افکار عمومی از صحبت های این مجری تلویزیون قانع نشد. بلکه انتقادهای جدیدی به علیخانی و صدا و سیما صورت گرفت.

به گزارش رویداد۲۴، احسان علیخانی به برنامه حالا خورشید آمد از خودش دفاعی تمام قد کرد، همه را مسئول اتفاقاتی دانست که جهت او و ماه عسل پیش آمده جز خودش. رضا رشیدپور هم میزانسن و فضای کلی برنامه را جوری طراحی کرده بود که همه چیز به نفع احسان علیخانی باشد. نه خبری از مخالف بود و نه منتقد. یک برنامه یک طرفه جهت مبرا کردن علیخانی و صداوسیما از اتهاماتی که وارد شده است بود. برنامه که تمام شد مدیر مسئول شرق هم در تصویر العمل به آن نوشت: « امروز تلویزیون از خودش بد دفاع کرد. اگر این برنامه پخش نمی شد به نفع تلویزیون بود؛ لذا من با رسانه ای که خودش چنین کاری را با خودش انجام می دهد حرفی ندارم.» دفاع بد دقیقا همان کاری است که صداوسیما سال هاست انجام می دهد؛ دفاع بد از حجاب، دفاع بد از دین، دفاع بد از پیروز انتخابات 88 و در نهایت دفاع بد از هر چیزی که روزگاری مردم به آن میل به داشته اند.

فرصتی جهت دفاع بد!
فرصت خاص ای که به احسان علیخانی جهت دفاع از خودش داده شد چیزی نبود که از چشم مخاطبان این برنامه دور بماند. به همین خاطر بعد از حضور احسان علیخانی در برنامه حالا خورشید نه تنها افکار عمومی از صحبت های این مجری صدا و سیما قانع نشد. بلکه انتقادهای جدیدی به علیخانی و شرکت صدا و سیما صورت گرفت؛ تقریباً همه به این عنوان پرداختند که آیا وقت جهت احسان علیخانی است ولی جهت دیگران چنین فرصتی وجود ندارد؟ با همین استدلال پروژه دفاعیات علیخانی از ابتدا هم پروژه ای شکست خورده بود. هنگامی که علیخانی در برنامه رشیدپور می گفت پول برنامه ها به حساب تهیه کننده می رود و او تلویزیون جهت حساب و کتاب آن مو را از ماست می کشد، بازدیدکنندگان فیلمی در اینترنت منتشر می کردند که او می گفت پول برنامه به حساب خزانه می رود و ریالی از آن ارتباطی به او و پدرش ندارد!

رضا رشیدپور روی دیگر سکه صداوسیما
برنامه حالا خورشید آن روی سکه شرکت صدا و سیما بود. صدا و سیما چه آن وقت که می خواهد کسی را تخریب و پدیده ای را محکوم کند (قضیه مائده هژبری) شکست می خورد. چه زمانی که می خواهد از خودش و برنامه سازانش دفاع کند موفق نمی شود. بدیهی ترین مسئله بعد از پخش چنین برنامه هایی همراه شدن مخاطبان با سوژه مورد نظر هست. راجع به علیخانی ولی همه چیز برعکس اتفاق افتاد. گشت راحت ای در اینترنت نشان می دهد نه تنها علیخانی در این ماجرا تبرئه نشد بلکه چنین برنامه ساختگی و بیهوده ای باعث شد مردم دوباره یاد افراد و اتفاقاتی بی اُفتند که صدا و سیما چنین فضایی را جهت آن ها تدارک ندید. افرادی که اتهامات مختلفی متوجهشان بود ولی یک لحظه هم وقت دفاع از خود را پیدا نکردند. همین تبعیض ها هم است که افکار عمومی را علیه صدا و سیما بسیج می کند. این تبعیض ها را بگذارید کنار برخورد مدیران شرکت صدا و سیما تا متوجه شوید که آیا این شرکت اقبال که هیچ دیگر اعتبار هم ندارد.

سفارشی سازی؛ از ماهیتابه و پشمک تا ثامن الحجج
صدا و سیما مدت هاست که خودش با بودجه خودش سریال، برنامه ترکیبی و مسابقه تولید نمی کند. همه برنامه ها مجبورند جهت راه افتادن پروسه تولید اسپانسر جور کنند. اوضاع انقدر در صدا و سیما خراب است که حتی برنامه های آشپزی هم ماهیتابه و ظروف آشپزخانه تبلیغ می کنند. در این فضا اتفاقاتی مثل موسسه ثامن الحجج اصلاً عجیب نیست. عجیب نیست چون کسی نمی تواند تضمین بدهد پول هایی که از این طریق وارد شرکت می شود سالم هست. به خاطر همین است که سری پنجم سریال پایتخت به خاطر تامین بودجه بدل به یک سریال سفارشی می شود.

فردوسی پور روبیکا تبلیغ می کند، علیخانی جهت تولید برنامه سراغ موسسه ثامن الحجج می رود. مهران مدیری آپ و ثامن را تبلیغ می کند، دیگری اول مارکت را معرفی می کند. هیچ برنامه بزرگی در صدا و سیما نیست که با پول اسپانسرها ساخته نشود. در چنین شرایطی بازیگران و صورت های معروف صاحب نام حاضر نمی شوند جهت صدا و سیما کار کنند. تلویزیون پُر شده است از نام هایی تکراری با برنامه هایی تکراری. صدا و سیما بدل به شرکت عریض و طویلی شده است که بازدهی مورد نیاز را ندارد. بعد مشخص است در برنامه های تلویزیون شاهد تبلیغ همه چیز هستیم. از پشمک و قابلمه بگیر تا اپلیکیشن و موسسه مالی و اعتباری.

اما توصیه دومی را که باید از خلال صحبت های علیخانی فهم کرد ورود مدیران جوان و ماجراجو به صدا و سیما هست. مدیرانی که تندروی جزء خصایص مهم آن ها هست. مدیرانی که تلاش می کنند صدا و سیما را بدل به حیاط خلوت تندروها کنند. اگر به برنامه های صدا و سیما دقت کنیم متوجه می شویم حضور مدیران تازه در شرکت صدا و سیما باعث شده است پروژه های این شرکت به بعضی نهادهای خاص تعلق بگیرد و یا برنامه های این شرکت فقط تعدادی شرکت معدود را تبلیغ کنند.

به نظر می رسد مدیران تازه صدا و سیما وظیفه خود می دانند به نفع جریان سیاسی خاصی پروژه های تلویزیون را بین نهادها و شرکت های معدودی توزیع کنند. توصیه عجیب و جالب در این میان، سکوت و نظاره مدیران ارشد صداوسیما هست. مدیران این شرکت توضیح خاصی راجع به وضع موجود نمی دهند و این نشانه دیگری از اداره غلط این نهاد به وسیله مدیران آن است.

آیا دفاعیه احسان علیخانی در حالا خورشید کسی را راضی نکرد؟

واژه های کلیدی: تبلیغ | پروژه | برنامه | برنامه | خورشید | علیخانی | صداوسیما | تلویزیون | احسان علیخانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs